tirsdag den 15. maj 2012

Guerilla gardening i fængselsgården

For kort tid siden fik jeg øje på en stribe ubenyttet jord i en aflåst parkeringsgård, som jeg har udsigt til fra mit arbejde.
Om eftermiddagen skinner solen ned på muren og den smalle stribe jord. Selvfølgelig skulle den udnyttes, tænkte jeg, i bedste guerilla gardening-stil.

Ja, jo, men .. da gården tilhører et fængsel, og da den er videoovervåget, så må jeg indrømme, at jeg spurgte om lov, førend jeg lagde planer for, hvordan jorden kunne udnyttes.  

Jeg fik lov. Og jeg fik beklagelser over, at jorden formodentlig ikke er særlig god. Det tror jeg heller ikke den er, men jeg håber alligevel, at den kan bruges til noget. Sammen med en kollega har jeg sået sommerblomster og solsikker langs hele muren i dag. En enkelt hjemmespiret solsikke har jeg også plantet.

Selvfølgelig håber jeg på regn i nat og sol i morgen, så frøene og solsikken kan komme godt fra start.


4 kommentarer:

  1. Altså hér er der virkelig brug for opdateringer. Er meget spændt på at se, hvad der kommer til at ske med jordstriben!

    Synes i øvrigt "anything goes" er det helt rigtige princip for valg af sommerblomster :-)

    SvarSlet
  2. Hej! Jeg ser først din kommentar nu .. Jeg er også selv meget spændt på, hvor meget der kommer ud af jordstriben. Tager mit kamera med på arbejde en af de kommende dage, så der kommer en opdatering inden længe :-)

    SvarSlet
  3. Tak for deling ..!

    Nice-Blog

    SvarSlet
  4. Hej Shalini
    Tak for dine kommentarer, dem er jeg glad for :-)!
    Hilsen Bente

    SvarSlet