søndag den 17. juni 2012

Inspiration

For et par uger siden, da der var Distortion i byen, så var der et par piger,
der klædte nogle træer på med lidt neonfarvet strik.
Træerne her står ud til Søerne ved Dronning Louises Bro.

Jeg elsker, når der pludselig er noget nyt at kigge på i gadebilledet.
Jeg overvejer så, selvfølgelig, at finde strikkepindene frem,
og strikke noget til mit egen nærmiljø. 
Måske til den ene altanvæg, så der kan blive skærmet lidt for vinden.
Alternativt til det metalnet, der dækker affaldscontainerne, der står nede i gården.
Over 2/3 af taget over containerne er dækket af klatrende blomster og blade.
Den sidste 1/3 kunne godt trænge til et æstetisk løft.
Når jeg cykler forbi Distortiontræerne, tænker jeg:
I aften finder jeg pindene frem ...


Ingen kommentarer:

Send en kommentar