mandag den 16. juli 2012

Om et grønt initiativ

Herunder ses forskellige udsnit af et stort gavlmaleri,
der findes ved Søerne i København.

Bemærk t-shirt nr. 2 fra højre ...






Så vidt jeg kan se, er denne cyklist eneste trafikant på billedet.
Der er i hvert tilfælde ingen biler på Fredens Bro.


Her kommer så (næsten) hele gavlen.
Motivet er set fra hjørnet af Øster Søgade og Fredens Bro. 
Man ser ud mod Tagensvej og bydelen omkring Rigshospitalet.

Jeg bemærkede gavlmaleriet første gang,
da jeg var ude at løbe en tur tidligt fredag morgen.
Jeg troede det var nyt, fordi jeg har løbet rundt om Søerne utallige gange
 uden at have bemærket det. Måske fordi jeg oftest løber i mørke,  
eller fordi jeg løber venstre om i stedet for højre om ...

Efter at have googlet det, har jeg fundet ud af, at det blev malet i 2009.
Det blev lavet i forbindelse med at AB Søpassagen blev
Danmarks første CO2-neutrale boligforening.
Boligforeningen har haft et ønske om at stille fokus på
miljøproblematikken på en konstruktiv måde.

Til sidst signaturen, selvfølgelig.






Ingen kommentarer:

Send en kommentar