søndag den 28. april 2013

Indianermynte

  ... også kaldet: Agastache hybrida Arcado Pink ...
I lang tid lignede det bare en chokoladekage,
men et par uger efter at jeg havde drysset 200 små frø ud over jorden,
som står i en kasse ved altandøren,
kom spirerne til syne.

Det var ikke let at så de 200 frø, der var så små,
 at de næsten ikke kunne andet end at klistre fast til fingerspidserne.  

Jeg har godt nok læst vejledningen, men jeg er stadig lidt i tvivl.
Jeg ved i virkeligheden ikke, indser jeg nu,
 om jeg er den rette til denne her slags såning.
At prikle 200 små spirer,
og finde plads til potter de kan vokse i?

Indianermynten er tænkt til striben i fængselsgården. 
Det ender nok med, at jeg tager de enkelte jordstykker op,
lader dem smulre til lidt mindre stykker
og så planter dem ud.
Så må jeg se, hvad det bliver til derefter.


Ingen kommentarer:

Send en kommentar