mandag den 13. maj 2013

Sandstriben

De blå perlehyacinter klarer sig godt i den sandede stribe.

I dag har jeg plantet
løvemunde, fingerbøl og indianermynte
ud i samme stribe langs muren.

Jeg har ingen fornemmelse af, om de vil klare sig.
Det er første gang, jeg har prøvet at så frø så bittesmå,
at 200 stk. kunne være i en dukkehus-lille kuvert.

Lettere var det med stokrosefrøene og -spirerne.
Omkring 20 spirer er plantet ud.

I striben kom alt det grønne småtteri,
som var kommet op af jorden i spirekasserne derhjemme.
Snart kommer regnen, herligt, og så lidt varme,
og så mere regn og måske derefter lidt sol,
og så kan det næsten ikke blive bedre.



3 kommentarer:

  1. Jeg synes dit initiativ er så fint - jeg bliver helt inspireret til selv at forskønne bare pletter i mit nærområde.
    Jeg glæder mig til at følge stribens forvandlen hen over sommeren. Perlehyacinterne lyser allerede smukt op :)

    En rigtig god dag.
    Solskinshilsner
    Ane

    SvarSlet
  2. Hej Ane
    Tusind tak! Jeg holder selv rigtig meget af mit projekt med at få sandstriben til at blomstre!
    Der er mange, der spørger mig, om jeg og min mand og vores børn ikke skal flytte ud af byen, så jeg kan få mig en have, så jeg rigtig kan få gang i blomster, buske og træer. Men sagen er jo, at jeg er vild med at bo i byen, så for mig handler det om at kombinere by & blomster ... Og hvis man bare kigger sig lidt omkring, så er der mange steder i byen, hvor der er lidt jord, som man kan arbejde med. Du har sikkert også hørt om " Blomstrende By?" Heldigvis har jeg fået mig et bed, som jeg kan sørge for her i 2013. Det glæder jeg mig også rigtig meget til. Men det er nu også sjovt helt selv at finde steder, som man lige kan liste nogle frø ned i og så se, hvad der sker :-).
    Fortæl mig endelig, hvis du selv finder et sted, som du vil forskønne.
    Bedste hilsner
    Bente

    SvarSlet
  3. Hej Bente.
    Jo, jeg har hørt om Blomstrende By og synes det er et fint initiativ. Lige nu har jeg nok med altanen og gården, men jeg glæder mig til at se, hvad du får ud af dit bed :)
    Jeg har allerede spottet et lille stykke jord, der snart får nogle sommerblomsterfrø - jeg skal nok fortælle nærmere :)

    SvarSlet